Коментар — 27 декември 2013

muzei

В редакцията на bgArt.bg се получиха множество обаждания за изложбата на Съюза на колекционерите “Другият музей” II в Националната галерия. Много от познавачите на изкуство изразиха крайни мнения, че толкова гнусни фалшификати трудно могат да се видят на едно място. Други бяха по-сдържани и толерантни, обявявайки някои изложени творби за съмнителни. В крайна сметка лошият вкус остава в устата. И той е заради всички, които през последните години съсипаха пазара на българско изкуство със създаването, толерирането и разпространението на ментета. Съвсем естествено в този порядък на разсъждения е да има основателни съмнения за някои картини, които участват в мащабната колекционерска изложба. Все пак колекционерите са в основата на арт пазара и без тях съществуването му е невъзможно. Те са и жертва на престъпниците, които разпространяват фалшиви картини, скулптури и предмети на изкуството. Затова  bgArt.bg създава комисия от експерти и изкуствоведи. Чрез нея целим да помогнем на купувачите на изкуство да проверят с какво са се сдобили. Не искаме да обиждаме никого, а само да предотвратим шарлатанските практики у нас.  Знаем, че повечето от колекционерите са успели хора в професиите си и са твърде чувствителни, ако им се каже, че са сгрешили при покупката си на дадено произведение. “Да прочистим сбирките си от ментета!” Този призив трябва да стане водещ и за Съюза на българските колекционери. Иначе рискуваме арт пазара окончателно да бъде взривен.

Share

About Author

admin

(1) Reader Comment

  1. Похвална е инициятивата да се разобличат фалшификаторите на произведения на изкуството. Как обаче ще се случи тодобно `чудо`, когато колекционерите и експертите отказват да работят по установяването на истината с годни за установяването й методи. Щом като в България колекционери и експерти предпочитат да вярват на хитроумно измислените легенди от Спартак Дерменджиев за творчеството на баща му, вместо да потърсят снимки, документи, видеофилми и записи от самият скулптор Крум Дерменджиев, вместо да анализират `спорните` скулптури със скенер, вместо да направят следствен експеримент срещу голословните му твърдения… Защото случаят `Спартак Дерменджиев` не е частен случай, това е зараза, която плъзва от него и към други наследници на големи автори, в желанието си да си разчистват сметките с починалите си родители и оcтанали живи братя и сестри… Ако в арт средите съществуваше истинска интелигенция, тя щеше да отчита факта, че Спартак Дерменджиев нееднократно беше разобличен в лъжи касаещи баща му по съдебен ред. Какво по-голямо доказателство от съдебните акктове за това, че който е лъгал – пак ще лъже! Добре е също така да правим разлика между фалшификати и набедени за фалшификати произведения с цел завладяване на пазарен дял от конкуренти.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>